Wednesday, January 11, 2012

SMBJ 21: Ramai Munafiq Dalam Pas Sekarang

Janji Buku Jingga

Memberikan bantuan untuk meringankan beban keluarga ibu tunggal yang miskin dan memerlukan.

Ulasan:

Mohon maaflah sebab mamsukkan huruf bersaiz besar dalam janji Buku Jingga yang ini. Apa pakatan berikan kepada Ibu Tunggal di Selangor yang berbeza daripada kerajaan BN dulu? tarak, ilek! 

Semasa pilihan raya lalu, Pakatan berjanji untuk beri RM 600 sebulan kepada ibu tunggal di Selangor. Sekarang tunaikan dululah janji tersebut. Asyik berjanji sahaja tapi tak tunaikan apa jenis manusia? Munafiq. Orang Pas sekarang banyak yang dah jadi munafiq sejak Pakatan memerintah Selangor. 


Yang PKR dan DAP tak payah cakaplah, satu Malaysia dah tahu perangai pembohong mereka.  Janji tidak pernah ditunaikan, cakap tak serupa bikin. 

Barisan Nasional dalam pilihan raya tidak pernah berjanji yang hebat-hebat. Namun bila memerintah bermacam bantuan diberikan. Dalam kes ibu tunggal yang miskin ini BN melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menyalurkan RM100 sebulan seorang tiap kanak-kanak dan RM450 untuk sekeluarga. JKM juga menyediakan Geran Pelancaran RM2700 bagi menggalakkan ibu tunggal berdikari dengan aktiviti perniagaan, pertanian dan sebagainya. 

3 comments:

  1. munafiq --- hari-hari pergi masjid, tapi sokong orang yang tak bermoral.

    ReplyDelete
  2. syor sdr anjor demonstrasi olih ibu2tunggal di selangor(kedah? penang?) mendesak kerajaan selangor tunai janji2nya.

    ReplyDelete
  3. PKR (Parti Kencing Rakyat) kena tukar tajuk Buku Jingga ke Buku JinGAY...
    Baru sesuai dgn sifat luar tabii ketua mereka ni...

    ReplyDelete